FAQ

De aanschaf van uw laadpaal voor een elektrische auto kan vragen met zich meebrengen. Op deze pagina kunt u meest gestelde vragen bij ons vinden. Heeft u uw vraag niet kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op, zodat wij uw vraag kunnen beantwoorden.

De laadstations die het bedrijf Top EV  aanbieden beginnen al vanaf €600,- voor een model zonder slimme functies. Afhankelijk van de gewenste functies kunnen de prijzen modulair opbouwen tot de full-option laadstations variërend tussen de €1.000,- en €1.600,-.

Als uw laadpaal een plotselinge storing heeft kunt u contact met ons telefonisch  opnemen met een van onze monteurs (0857842380) dan helpen wij u zo spoedig mogelijk.

Ja. Laadpalen zijn namelijk universeel ontworpen zodat iedere elektrische auto hiervan gebruik kan maken. Het is echter wel raadzaam om het laadvermogen van uw laadstation in lijn te brengen met dat van uw auto. Neemt u bijvoorbeeld een laadpaal met een laadvermogen van 3,7 kW, dan duurt het gemiddeld zo’n 23 uur om een accu volledig te laden. Zo’n laadpaal past dan beter bij een hybride auto waarvan de stroom een aanvulling is op de benzine

 Beheerders van laadvoorzieningen kunnen zelf het laadtarief bepalen. Wanneer u thuis laadt bent u zelf maximaal €0,22 kwijt aan de netbeheerder pér kWh.   Bij publieke laders zijn andere laadtarieven. Denk daarbij aan ongeveer €0,35/kWh bij de laadpaal in de buurt en €0,45/kWh bij de snel lader langs de snelweg.

De meeste nieuwe elektrische auto’s laden op 3-fase met een gemiddelde laadsnelheid van 11kW per uur. er zijn ook nog modellen die maximaal op 1-fase kunnen laden, dit zijn vaak auto’s van Aziatische fabrikanten. De laadsnelheid hiervan is 3,7 kW of 7,4 kW per uur.

Volledig elektrisch

Plug-in hybride

Range extender

Bij een Plug-in hybride schakelt de aandrijving over naar een verbrandingsmotor als de accu leeg is. Een Range extender maakt ook gebruik van een volledige elektrische aandrijving. Echter, is hier een verbrandingsmotor aanwezig die er voor zorgt als de accu bijna leeg raakt deze wordt opgeladen. De verbrandingsmotor drijft de auto niet aan.

Het is een snel lader als er geladen kan worden met een vermogen van 40-50 kW. Hiermee kan de auto in 20 tot 60 minuten 80% worden volgeladen. De laadsnelheid neemt af naarmate de batterij voller is. Hiermee voorkom je beschadiging aan de batterij.

Een ‘slimme’ laadpaal is een laadpaal met een stukje software zodat de eigenaar van de laadpaal tot de laadpaal  toegang krijgt en zo inzicht in eerdere laad  periodes heeft. Daarnaast is het mogelijk om toegangsrestricties in te stellen. Het belangrijkste van een slimme laadpaal is dat u de stroomkosten kunt verrekenen en een laadtarief zelf kunt instellen.

Voor een nieuwe laadpaal heeft u standaard 2 jaar fabrieksgarantie.

Een kWhmeter meet de hoeveelheid stroom in kWh. Dat betekent dus niet alleen dat deze meter de verbruikte stroom (het aantal kilowattuur) kan meten

mode 3 is snelle en veilige manier van laden  waarbij de laadpaal met uw auto communiceert en bepaalt hoeveel stroom er geladen mag worden. zodat er zo minmogelijk kans is op een storing.

Een laadvermogen is de eenheid waarmee je de accu van je elektrische autokunt opladen. Het laadvermogen is afhankelijk van de groepen in je meterkast en het aantal ampère waarmee je kunt opladen. Een 1-fase aansluiting is de standaard aansluiting over 1 draad die is standaart in ieder huis te vinden. Bij een 3-fase aansluiting heb je 3 draden om de elektriciteit te versnellen.

Klik hieronder om een offerte aan te vragen:

Winkelwagen